برند های لوازم جانبی کامپیوتر

راهنمای خرید مودم اینترنت

راهنمای خرید مودم

راهنمای خرید مودم

اکثر ایرانی ها از اینترنت موبایل استفاده می کنند اما با توجه به هزینه مناسب تری که استفاده از اینترنت مودم دارد، خیلی از افراد ترجیح می دهند که یک مودم در خانه یا در محل کار خود داشته باشند و با قیمت ارزان تر از اینترنت بهره مند شوند. انواع مختلفی از دستگاه مودم در بازار موجود است و شما برای خرید این دستگاه، با گزینه های متنوعی روبرو خواهید شد مثل مودم‌ های DSL، مودم‌ های کابلی، مودم روتر و… به همین دلیل لازم است پیش از خرید مودم، یکسری اطلاعات را به دست آورید. ما این مطلب را آماده کرده ایم تا راهنمای خرید مودم اینترنت را به شما عزیزان ارائه نماییم. لطفا با ما همراه باشید.

مودم اینترنت چیست؟‌

شاید ندانید که مودم اینترنت چیست و چه کاربردی دارد که باید بگوییم مودم، اتصال به اینترنت را امکان پذیر می کند و نوعی ارتباط دهنده به اینترنت محسوب می شود. زمانی که شما به اینترنت متصل می شوید، می توانید با منابع آنلاین ارتباط برقرار نمایید، وارد سایت ها و شبکه های مجازی شوید و اطلاعاتی را از اینترنت به دست آورید. مودم، یک پل میان کاربر و شبکه بزرگ اینترنت را فراهم می کند و با توجه به اینکه هزینه اینترنت با این دستگاه مناسب تر از هزینه اینترنت با گوشی همراه است، بسیاری از کسانی که استفاده روزمره از اینترنت دارند، ترجیح می دهند از مودم استفاده کنند.

راهنمای خرید مودم

در تعریفی دیگر، مودم دستگاهی است که سیگنال های ورودی و خروجی را میان کاربر و ISP منتقل می کند یعنی سیگنال های آنالوگ حاصل از سیم کابل یا تلفن، توسط مودم به داده های دیجیتال و قابل استفاده برای کامپیوتر یا موبایل، تبدیل می شود تا اتصال به اینترنت امکان پذیر شود.

معرفی انواع مودم

در راهنمای خرید مودم  دستگاه مودم اینترنت در انواع مختلف تولید می شود تا کاربران بتوانند مطابق با نیاز خود، یک مناسب را تهیه کنند. انواع این دستگاه عبارتند از :

راهنمای خرید مودم دایل‌ـ‌آپ استاندارد

مودم دایل–آپ استاندارد، نسخه منسوخ شده این دستگاه است که قدیمی ترین نسخه هم محسوب می شود. حدود 15 سال پیش، از مودم دایل-آپ به عنوان محبوب ترین دستگاه برای اتصال مستقیم به اینترنت از طریق خطوط تلفن استفاده می شد اما محدودیتی که داشت این بود که در زمان استفاده از آن، امکان استفاده از تلفن فراهم نبود.

راهنمای خرید مودم‌ DSL

مودم DSL نوعی مودم داخلی است که می تواند به صورت مستقیم با مودم خارجی ارتباط برقرار نماید و امکان اتصال به اینترنت DSL را فراهم کند. مزیتی که مودم DSL نسبت به مودم دایل-آپ دارد این است که هنگام اتصال به اینترنت می توان از تلفن هم استفاده کرد. سرعت مودم DSL حدود 1.5 مگابایت بر ثانیه است و پهنای باند بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

راهنمای خرید مودم

راهنمای خرید مودم کابلی

نوع دیگری از دستگاه مودم، کابلی است که ساخته شده از کابل های کواکسیال یا هم محور می باشد. در مودم کابلی، یک سر کابل به مودم و یک سر دیگر هم به جعبه کابل ثابت می شود. این دستگاه دارای سرعت بسیار بالایی است و سرعت بالای آن باعث شد که اولین بار در مرکز فضایی جانسون و توسط ناسا استفاده شود.

راهنمای خرید مودم روتر

مودم روتر، می تواند یکی از گزینه های شما برای خرید باشد زیرا قیمت مقرون به صرفه ای دارد و سرعت آن نیز مناسب است. این دستگاه ترکیبی از مودم و روتر می باشد و این امکان را فراهم کرده است که کاربران بدون هیچ تغییراتی در تنظیمات ISP، به اینترنت متصل شوند.

نکات مهم خرید مودم اینترنت

حال که با مدل های مختلف مودم اینترنت آشنا شدید، در این بخش می خواهیم برخی از مهم ترین نکات خرید مودم را شرح دهیم. این نکات به شرح زیر می باشند :

راهنمای خرید مودم  سازگاری با ISP مدنظر

نکته اول برای خرید مودم اینترنت، سازگاری آن با ISP مدنظر است. شما باید بررسی کنید که آیا مودم مدنظرتان با ارائه دهنده خدمات اینترنتی فعلی کشور، سازگاری دارد و یا خیر زیرا در صورت عدم سازگاری، امکان استفاده از مودم را نخواهید داشت.

البته اکثر مودم های موجود در بازار با ارائه دهندگان خدمات اینترنتی سازگاری دارند اما توصیه می شود پیش از خرید مودم، با پشتیبانی شرکت تماس حاصل بفرمایید و کد MAC دستگاه را بیابید. با ارائه این کد به پشتیبانی می توانید از سازگاری مودم با ارائه دهنده خدمات اینترنتی، مطمئن شوید.

راهنمای خرید مودم

راهنمای خرید مودم  سرعت مودم

سرعت مودم، موضوع مهمی است که باید برای خرید این دستگاه توجه داشته باشید. سرعت ذکر شده بر روی دستگاه مودم، سرعت دانلود است و سرعت بارگذاری آن نیست.

توصیه می شود در صورت داشتن استفاده روزانه از اینترنت، مودم پر سرعت تهیه کنید اما اشتراک اینترنت انتخابی شما نیز در سرعت مودم موثر است برای مثال اگر سرعت مودم خریداری شده شما برابر با 1.4 گیگابایت در ثانیه باشد و اشتراک خدمات دهنده اینترنت 30 مگابایت بر ثانیه باشد، شما فقط به میزان 30 مگابایت بر ثانیه سرعت دانلود خواهید داشت و سرعت مودم کارایی نخواهد داشت.

کانال ‌های استریمینگ در مودم

هر چقدر که تعداد کانال های استریمینگ در مودم بیشتر باشد، مودم پر قدرت تر خواهد بود. کانال های استریمینگ بر اساس نوع مودم با اعدادی به شکل 8×4 یا 32×8 درج می شوند که عدد سمت چپ علامت ضربدر، تعداد کانال های پایین دستی را نشان می دهد. این عدد، مشخص کننده سهم دانلودی است که ISP مربوطه در یک زمان مشخص برای کاربر فراهم می کند. عدد سمت راست ضربدر هم تعداد کانال های بالادستی را مشخص می کند. توصیه می شود برای خرید مودم، دستگاهی را انتخاب کنید که عدد پایین دستی آن حداقل 16 کانال باشد.

راهنمای خرید مودم  درگاه ‌های مودم

برای خرید مودم باید درگاه های آن را نیز بررسی کنید و اگر نیاز به اینترنت سریع تر از 1 گیگابایت بر ثانیه دارید، بهتر است از مودم هایی با چندین پورت اینترنت استفاده نمایید اما برای کارهای روزانه خود و استفاده معمولی از اینترنت، مودم با 1 درگاه هم کفایت می کند.

راهنمای خرید مودم  امنیت مودم

در راهنمای خرید مودم  اینترنت امنیت مودم از نکات مهم خرید این دستگاه است. مودم اگر امنیت را تامین نکند، امکان لو رفتن مشخصات کارت بانکی، اطلاعات خانواده و … وجود دارد. می توانید با حذف قابلیت اتصال خودکار و انتخاب رمز عبور مناسب، امنیت مودم را تامین کنید و توصیه می شود که مودم با پشتیبانی از WPS یا تنظیمات محافظت کننده شبکه وای فای خریداری نمایید.

راهنمای خرید مودم

آنتن مودم

اکثر مودم ها داری دو نوع آنتن داخلی و خارجی هستند که آنتن های خارجی از قدرت بیشتری برای پوشش فضای وسیع تر برخوردار می باشند. تعداد آنتن های یک مودم هر چقدر که بیشتر باشد، محدوده عمودی و افقی پوشش وای فای بیشتر خواهد بود و به اینترنت پرسرعت تری دسترسی خواهید داشت.

خرید مودم از فروشگاه پاندا سنتر

در فروشگاه پاندا سنتر، انواع دستگاه های مودم اینترنت با ویژگی های فنی و قیمت های مختلف موجود شده اند. می توانید با توجه به نکات ارائه شده در این مطلب و بررسی مدل های موجود در وبسایت فروشگاه، یک مدل مودم را همراه با گارانتی خریداری نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *